- Açıklamalar çocukların gelişim düzeyine ve yaşına uygun olarak yapılmalıdır.
- Yaşanan durum somutlaştırılmalıdır. Küçük çocuklara hikayeler üzerinden anlatmak çok daha etkili olmaktadır.
- Çocuklara depremi anlatırken belirsizlikten kaçınmak gerekir. Çünkü belirsizlik kaygıyı artırır. Çocuğu rahatlatacak ve güvende hissettirecek ifadeler kullanmak gerekir.
- Çocuğun sorduğu sorular dikkate alınmalı, atlanmadan açık bir şekilde cevaplanmalıdır. Aksi taktirde çocuk boş kalan yerleri kendi hayal gücüyle doldurup yanlış algılamalara sürüklenebilir.
- Aşırı bilimsel ifadeler yerine rasyonel ifadeler kullanılmalıdır. Depremin korkutucu olabileceği gerçeği saklanmamalı ve sade bir şekilde anlatılmalıdır.
- Enkaz ve olumsuz diğer gerçekler üzerine çok fazla konuşulmamalı, detaylardan kaçınılmalıdır.
- Çocuğun sosyal ortamlarda uygulaması gereken eylem planları önceden konuşulmalıdır.
Deprem travmasından sonra en yaygın görülen psikiyatrik bozukluklar nelerdir?
Depremden sonra en sık görülen bozukluklar Akut Stres Bozukluğu ve Tra...
Deprem travmasında erken psikolojik müdahaleler nelerdir? Bu müdahale kimler tarafından uygulanılabilir? Neler yapılmalı, neler yapılmamalıdır?
Böylesine şiddetli ve yıkıcı bir depremin ruhsal etkileri de çok yıkıc...
Haber kanallarında enkazdan çıkartılan çocukların yüzleri paylaşılıyor. Ancak bunun doğru olmadığını düşünüyorum. O çocuklar için uzun süreli dönemde nasıl bir etkisi olacaktır, bu yapılan doğru mu?
Sadece çocuklar değil, afet görüntülerinin hiçbir süzgeçten geçirilmed...