Sınav kaygısı sınanma korkusudur. Sınanma korkusunda, çocuk ya da ergen evde çözdüğü sınav ve testlerde başarılı olurken okul ve dershanede başarısı gözle görünür şekilde düşmektedir. Çoğunlukla bu endişeye fizyolojik belirtilerde eşlik eder. En iyi performans optimum kaygı düzeyi ile elde edilir.Hem çocuklar hem de yetişkinler sınavlardan önce belli bir düzeyde endişe ve heyecan duyarlar. Belli bir düzeyde endişe ve heyecan duyulması normal sayılır ayrıca bu duyulan kaygı e heyecanın başarılı olmada etkileri de vardır. Fakat çocuğun aşırı derecede heyecan ve kaygı duyması tüm bildiklerini unutmasına, daha sonrasında ise suçluluk duygusuna kapılmasına daha kötü durumlarda ise depresyona yol açabilir.

Çocuğun başarısını veya başarısızlığını nasıl değerlendirdiği çok önemlidir. Bazı çocuklar başarı ve başarısızlıklarını içsel nedenlere bağlarken bazıları ise dışsal faktörlerin etken olduğunu düşünürler. İçsel nedenlere bağlayan çocuklar başarısız olduklarında “Benim hatam, daha çok çalışmalıydım” gibi düşüncelere sahip iken dışsal faktörlere bağlayan çocuklar “Öğretmen zaten bana taktı”, “Sorular çok zordu” gibi düşüncelere sahip olabilirler. Başarılı olanlar ise içsel faktörlere yönelirken “Çok çalıştım ve hak ettim” diye düşünürken dışsal faktörlerin etkin olduğunu düşünenler ise “Tamamen şansım yaver gitti” şeklinde ifadeler kullanabilirler.

Yapılan araştırmalara göre kullanılan dışsal veya içsel düşünceler hem kullanıldığı temaya hem de çocuğun genel mizacına göre yararlı olabilir. Fakat genel anlamda, yaşanılan olayları içsel faktörlere bağlayan çocukların daha başarılı oldukları gözlenmiştir.

Tedavisi

Aşırı sınav kaygısı yaşayan çocukların yardım almaları önerilir. Bu yardım sırasında çocuğa rahatlama egzersizleri ve bu tip durumlarda heyecanını ve kaygısını giderebilecek bazı ipuçları sağlanabilir. Sınav kaygısı ile çalışma iki şekilde olabilmektedir bunlardan ilki performans geliştirme diyebileceğimiz çocuğun ya da ergenin kaygısını ve dikkatini en iyi şekilde yönetme becerileri geliştirmedir. İkincisi ise kaygıya bağlı olarak yaşanan önceki olumsuz deneyimlerin izlerine duyarsızlaşma ve gelecekte başardığı bir sahnenin zihinde oluşturulmasıyla olur. Her iki basamak için kullanılan EMDR yöntemi, çocukların sınanma duygusu karşısında ki kontrol, özgüven ve performanslarının geliştirilmesinde en etkin yöntemlerden birisidir.

Sosyal Medyada Paylaş

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Okul Korkusu

Okuldan korkma, okula gitmek istememe, gidildiği durumlarda aşırı muts...

Başarıyı Arttırma Çalışmalar

Hem aileleri, hem çocukları hem de öğretmenleri en çok etkileyen konul...

Okula Devamsızlık

Okula gitmek istememe birçok çocuğun yaşadığı doğal bir durumdur. Okul...

TMS Tedavisi

tms-tedavisi
Transkranyal Manyetik Stimülasyon (TMS) veya Transkranyal Manyetik Uyarım (TMU) da dediğimiz bu yöntem, başın belli noktalarından direk beyne ulaşmak üzere manyetik uyarımların verildiği bir tedavi yöntemidir. Buradaki amaç dışarıdan beyin içerisindeki bazı yapılara ulaşmak ve manyetik etkiyle oradaki nörokimyasal ve elektriksel işleyişi düzeltmektir. Bu tedavi yöntemiyle herhangi bir ameliyata ya da elektrotlara ihtiyaç duymaksızın beynin bazı yapılarına, bölgelerine ulaşıp, orada manyetik bir etki oluşturabiliyoruz. Bu manyetik etki de beynin o alanlarındaki kimyasal ve elektriksel işleyişi düzeltmede etkili oluyor. TMS tedavisi önceleri nörolojide özellikle kas hastalıklarında tanı ve ...
Devamını Oku